piątek, 27 września 2013

Śmieciowe obserwacje

Mimo iż u siebie w Polsce segreguję śmieci (od lipca to już norma), byłam w sporym szoku, gdy zobaczyłam jak system działa tutaj, w Szwecji. 

Segregujemy śmieci na: papier, gazety, metal, plastik, szkło i organiczne. Niedaleko domu mamy miejsce zbiórki, czyli z 10 kontenerów + specjalny budynek z pojemnikami w środku. W centrach handlowych widziałam kosze z przegródkami, na mojej uczelni również. Przy przystankach są kosze na wszystko. W autobusach są pojemniki na gazety (Metro).

Puszki i butelki plastikowe można wyrzucić do specjalnych maszyn w Lidlu - za każdą sztukę dostajesz 1 koronę :) Prawda, że zachęca?

Szwedzi maja jeden z najlepiej rozwiniętych systemów segregacji odpadów, na wysypiskach ląduje zaledwie 3% z nich (w Polsce przed wprowadzeniem ustawy - 90%).
porządek w śmieciach :)
po lewej papierowe torby na odpadki organiczne
dwujęzyczne tablice informacyjne :)


na baterie, żarówki...

pojemniki są też przystosowane dla niepełnosprawnych








co to odpad organiczny - instrukcja :)

maszyna z Lidla :)
na mojej uczelni
a to niedaleko mojego mieszkania - system śmietników podziemnych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz